Nieuws - 14 mei 2026 - Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur
Een uitje met de stichting. Dat is een jaarlijkse traditie om de talloze vrijwilligers te bedanken voor weer een jaar tomeloze inzet. Dit jaar trok de stoet langs het viertal brouwerijen dat de stad Groningen rijk is. Onder de bezielende leiding van resident Harry Pinkster werden de bierspots bezocht en onderweg werd het gezelschap getrakteerd op bierige spots en andere historische plekken. Uit heel het land verzamelde men zich bij het Hoofdstation. Met de bus door naar Baxbier, te voet naar Dokjard, verder naar Brouwerij Martinus om af te sluiten bij Folkingebrew. Er is veel besproken, over veel gesproken, gelachen en ondanks de korte regenbui is iedereen in het zonnetje gezet. Al met al een bijzonder geslaagde dag.
#biercultuur #bier #groningen