Samenwerking met Wageningen University & Research
In samenspraak met Frans Verhees, Universitair Docent marketing en consumentengedrag bij de Wageningen Universiteit, is een samenwerking aangegaan:
- De Wageningen Universiteit deelt de resultaten van het onderzoek door studenten met de Stichting in de vorm van een Nederlandstalige samenvatting en een link naar de betreffende volledige Engelstalige scriptie.
- De Stichting stimuleert brouwerijen om mee te werken aan onderzoek door een vragenlijst in te vullen die hen wordt gemaild, waardoor respondenten meer zekerheid hebben dat ze ook echt inzage krijgen in de resultaten van het onderzoek.
- Door deze samenwerking kunnen brouwers invloed uitoefenen op de onderzoekagenda. Studenten willen graag relevant onderzoek doen voor bedrijven, maar dan moeten hun wensen wel bekend zijn.
- Periodiek wordt door de Universiteit gepeild welke (marketing-)vraagstukken bij (micro)brouwerijen spelen.
In samenwerking met de stichting verschenen de volgende scripties onder begeleiding van Frans Verhees:
- De relatie tussen marketing- en merkactiviteiten in Nederlandse Micro brouwerijen (samenvatting | volledig)
- Door: Aagam Shah
- Jaar: 2023
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- Uitvoering van (marketing) strategieën in kleine brouwerijen (samenvatting | volledig)
- Door: Iris van Pinxteren
- Jaar: 2023
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- Tegen welke marketing problemen lopen (micro)brouwerijen aan (samenvatting | volledig)
- Door: Bram Rademakers
- Jaar: 2022
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- Invloed van eigenschappen van microbrouwers op hun succes als onderneming (samenvatting | volledig)
- Door: Nicolaas Vaandrager
- Jaar: 2021
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- Gebruik productlevenscyclus bij Nederlandse microbrouwerijen (samenvatting | volledig)
- Door: Ymke van Wieren
- Jaar: 2021
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
Eerder verschenen scripties onder begeleiding van Frans Verhees, maar nog niet in samenwerking met de stichting:
- Small firm size and craft production as a sustainable competitive advantage: The case of beer in Belgium and the Netherlands
- Door: Ioannis Annousakis-Giannakopoulos
- Jaar: 2019
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- The influence of sustainability on earned media publicity at small beer breweries in the Netherlands
- Door: Yvonne Drost
- Jaar: 2019
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- Global and local brands in mergers and acquisitions: A study in the effect of mergers and acquisitions on brand image and purchase intention
- Door: C.S.A. Majoor
- Jaar: 2020
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- Market orientation in microbreweries: What aspects of market orientation are used by Dutch microbreweries?
- Door: N. Kuijpers
- Jaar: 2020
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- Market segmentation analysis Slow Food
- Door: Benjamin Willemsen
- Jaar: 2019
- Taal: Engels
- Supervisor: Dr. ir. F.J.H.M. Verhees
- The relationship between variety seeking behavior and the purchase of craft beer
- The influence of neo-localism on the purchase for local beer
- What is the difference in positional advantage of young craft breweries compared to older craft breweries in the Netherlands
- The effectiveness of storytelling in communicating environmental corporate social responsibility