Facebook Twitter Instagram

Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur

Taste of the Wolve

Brouwerijhuurder

Opgericht: 2024

Etiketten: Bieretiketten.nl
Externe Links: Instagram LinkedIn Untappd Website

KvK-registratie: Taste Of The Wolve (84318872)

Contactgegevens

Provincie: Gelderland

Telefoon: 06-18234008
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Postadres

Groote Woldweg 34
8097 RS Oosterwolde (gemeente Oldebroek)

Bezoekmogelijkheden

Bezoek niet mogelijk

Geschiedenis

  • "Only For Tough Beer Drinkers"

De brouwerij heeft in 2024 op de eigen website een tijdlijn beschreven:

 2021

Een familieweekend in juni met ontzettend veel speciaalbier en een brouwerijbezoek resulteerde in een nieuwe passie: verschillende speciaalbieren proeven. Met ondernemen als mijn andere passie, werd dit voor mezelf een inkoppertje en is op 19 november The Taste of the Wolve opgericht. Ik verkocht met The Taste of the Wolve door mij gecategoriseerde bierpakketten van bekende en kleine lokale brouwerijen. In het begin kreeg ik regelmatig de vraag: "Wat als het nou niet lukt?” Met een glimlach op m’n gezicht zei ik: “Dan drink ik het gewoon lekker zelf op.” Alleen dat was (helaas) niet het geval, want in december waren er al meer dan 80 bierpakketten bezorgd bij erg tevreden bierliefhebbers en was mijn oma mijn allereerste klant.

2022

Persoonlijk ben ik best visueel ingesteld. Hierom bleef het niet alleen bij bierpakketten, want in maart begon ik met de verkoop van 75 truien en T-shirts, want hoe vet is het als je overal je beeldmerk ziet voorbijkomen. En raad eens? Binnen een mum van tijd uitverkocht! Heb jij ze al eens gezien? 2022 was voor de rest een steady jaar waar de verkoop rustig doorliep, ik naamsbekendheid probeerde op te bouwen en waar ik voor het eerst te maken kreeg met het organiseren van bierproeverijen.

2023

“Iets hebben wat echt door jezelf gemaakt is, dat is toch fantastisch!" Met dit idee kocht ik mijn eerste thuisbrouwinstallaties. Vol enthousiasme brouwde ik hierin veel speciaalbier. De één was wat lekkerder dan de ander, maar dat was natuurlijk helemaal niet gek zonder enige ervaring.

2023 was een jaar waar ik veel geprobeerd en getest heb. Steeds vroeg ik bij mezelf af: “Waar heeft mijn doelgroep behoefte aan en waar komt mijn doelgroep op af?” Zo vond de volgende grote stap van TTOTW plaats in maart. Je hebt het ongetwijfeld wel voorbij zien komen: de biertassen. Speciaal voor cadeauverpakkingen, want laten we eerlijk wezen: het ziet er zo een stuk mooier uit dan in zo’n kartonnen doos.

Voor de rest was er nog veel meer behaald in 2023: de biertasjes lagen in slijterijen, er werden meer proeverijen gehouden en stonden er weer verschillende markten op de agenda. Al met al een druk, leuk en voorbereidend jaar met een schuin oog naar het bierbrouwen, want in 2024 hoopte ik dan mijn eigen speciaalbier op de markt te zetten.

2024

Het is dan eindelijk zover: mijn bier recept is klaar! Zelf heb ik thuis een brouwinstallatie staan, deze kan alleen maar maximaal veertig liter per keer brouwen. Met in het achterhoofd houden dat een brouwproces zo’n zes weken duurt, is het de tijd, moeite en het geld niet waard om per proces vijf kratten te brouwen. Het moest groter, goedkoper en beter. Zo belandde ik in januari in Gent voor een bezoekje aan een brouwerij die mijn recept wel op grotere schaal wilde gaan brouwen. Na een rondleiding, een goed gesprek en enkele verbeteringen op het recept had ik er alle vertrouwen in.

Eerder zei ik al dat ik redelijk visueel ingesteld ben, maar ook ben ik erg perfectionistisch. In het speciaalbier had ik er alle vertrouwen in, maar zo moest er natuurlijk ook een etiket komen. In mijn hoofd had ik heel duidelijk wat ik wou, maar zelf kon ik dat niet op papier of op de computer krijgen. Dus iemand inschakelen, maar wie? Bureaus zijn veel te duur, dus het moest meer in mijn eigen kringetje zijn. Zo kwam ik uit bij een familielid, waar ik het in de wandelgangen al eens mee over had, meeting mee ingepland en hij stelde voor om alles op de schop te gooien. Nieuw logo, stijl, eigenlijk alles, want nu kon het nog. Ik denk over veel na, maar dit was niet bij me opgekomen. “Oké, laten we het doen”, zei ik met een flinke twijfel in mijn achterhoofd. Weekje later was het logo en etiket klaar en snapte ik direct waarom dit nodig was, want het is echt duizenden malen beter geworden. De naam werd Taste of the Wolve (TOTW) in plaats van The Taste of the Wolve (TTOTW). Het zwart-witte logo maakte plaats voor een authentiek en ambachtelijk logo van een combinatie tussen de wolvenkop en de hopplant. En het etiket was nog beter dan dat ik me voor had kunnen stellen, de perfectionist in mij is meer dan tevreden!

Ja, dan is het eindelijk klaar! Mijn eigen speciaalbier is officieel te koop, op verschillende verkooppunten en in de webshop. Wil jij nu mijn parel in jouw horeca, slijterij of winkel hebben liggen en mij helpen om mijn droom werkelijkheid te maken? Neem dan contact met mij op om mijn bovenstaande verhaal nog verder uit te breiden met super leuke verhalen.

Eigenaren

(2021-heden)

Bieren (1)

Regulier assortiment

Juicy Blonde

Aanvullingen voor deze pagina kunnen worden doorgegeven via feedback-knop

-- Adverteerders --

© 2017-2025 Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur