Facebook Twitter Instagram

Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur

Bieren

Wieckse Rosé

Externe Links: Untappd Ratebeer

Biertype: Fruit Beer
Smaakcategorie: Fris & Fruitig

In productie: Ja
Vast assortiment: Ja

Verpakking: Blik, Fles, Fust

Dit bier wordt gebrouwen sinds 2006.

Wieckse Rosé werd geïntroduceerd in april 2006 en werd op dat moment geïntroduceerd in flesjes van 25 cl en 20-liter fusten. Het is een fruitig, friszoet, roze witbier met "een sensuele afdronk". Wieckse Rosé wordt gebrouwen met behulp van de brouwfaciliteiten van Brouwerij Affligem/De Smedt.

Persbericht Heineken: Wieckse Rosé: friszoete verleiding
Wieckse heeft goed nieuws. De familie is uitgebreid met een verleidelijk nieuw bier: Wieckse Rosé, een heerlijk zacht en fruitig witbier. De primeur? Die is weggelegd voor de Nederlandse horeca! Het bier is rozerood van kleur zoals een mooie rosé en dat maakt het heel aantrekkelijk voor wie op zoek is naar eens wat anders. Willeke Ebbens (Account Manager Heineken Brouwerijen) is blij met dit nieuwe product. "Veel van mijn klanten in de horeca hadden al eens aangegeven dat er naast Wieckse Witte plaats is voor een ander bier dat zowel mannen als vrouwen aanspreekt. Zij zien in dat ze meer traffic naar hun zaak genereren, wanneer je bezoekers kunt aanspreken met een zomers bier zoals Wieckse Rosé. Zeker als het in een zeer elegant merkglas wordt geserveerd. Daar komen mensen graag voor terug." De theorie achter het thema Meer business uit bier wordt ook hier praktijk. "Een product als Wieckse Rosé is relevant voor de consument en dus ook voor de horeca en de brouwerij," concludeert Wieckse marketeer Eric Dias d'Ullois. "We zijn in de biermarkt steeds op zoek naar groeikansen. Die ontstaan niet zomaar. Je moet als brouwerij en horeca wel wat extras te bieden hebben. De combinatie van een uniek bier, een glas met allure en een gastvrije bediening maken Wieckse Rosé in horeca tot een waardevolle belevenis. De horecabezoeker van nu staat open voor het uitdagende van Wieckse Rosé: Een levendig bier met een sprankelende kleur, dat met slechts 4 procent alcohol heel toegankelijk is. De friszoete smaak en de sensuele afdronk van goed geserveerde Wieckse Rosé zijn onweerstaanbaar."

Wieckse Rosé nu ook in de winkels
Slijtersvakblad, 29 maart 2007 ZOETERWOUDE, 29 maart
Met ingang van volgende week is Wieckse Rosé ook landelijk verkrijgbaar in de winkel. Het verleidelijke nieuwe bier doet het sinds de introductie medio vorig jaar erg goed in de Nederlandse horeca. Dit succes heeft geleid tot vraag naar Wieckse Rosé in supermarkten en slijterijen. Veel consumenten willen het ook voor thuisgebruik kopen. Dat kan vanaf nu middels 6-packs 25cl flesjes, zonder statiegeld. Wieckse marketeer Eric Dias d'Ullois is blij dat de verwachtingen rond Wieckse Rosé zijn uitgekomen. `We zijn in de biermarkt steeds op zoek naar groeikansen. Die ontstaan niet zomaar. Je moet als brouwerij wel wat extras te bieden hebben. De consument staat open voor het uitdagende van Wieckse Rosé: Een levendig bier met een sprankelende kleur, dat met slechts 4 procent alcohol heel toegankelijk is. De friszoete smaak en de sensuele afdronk van Wieckse Rosé zijn onweerstaanbaar. De combinatie van een uniek bier, een glas met allure en een gastvrije bediening maken Wieckse Rosé in horeca tot een waardevolle belevenis. Dias d'Ullois: `Wij zijn blij dat dat ook heeft geleid tot vraag van veel consumenten naar ons nieuwe bier in de supermarkten en slijterijen. Aan die vraag komen wij nu tegemoet met een landelijke introductie van Wieckse Rosé op de winkelvloer. Naar verwachting zal Wieckse Rosé vanaf week 13 in de winkels op het schap staan. In combinatie met Wieckse Witte wordt in de weken 15 tot en met 20 landelijk in een aantal supermarkten de test `Wit of Rosé gehouden. Een quizmaster in een wit en roze pak, stelt de consument een aantal snelle vragen waaruit de voorkeur blijkt. Afhankelijk van de uitslag wint de deelnemer een merkglas van Wieckse Witte of Wieckse Rosé.

Wieckse Rosé in de supermarkt
FOK!, donderdag 29 maart 2007 @ 02:23 - Gepost door Joop (Athlon_2o0o)
Bron: EVMI / Distrifood
Heineken komt vanaf april met het nieuwe biertje Wieckse Rosé in de supermarkt. Het bier heeft een frisse smaak als witbier met een zoetfruitige afdronk, een lichte kleur en vier procent alcohol. Het friszoete biertje was vorig jaar al geïntroduceerd in de Nederlandse horeca. Het bier was daarin succesvol doordat het makkelijk toegankelijk is. Eric Dias d'Ullois van Heineken is blij dat het zo goed gaat met het nieuwe biertje. "We zoeken in de biermarkt steeds groeikansen. Die ontstaan niet zomaar".

Wieckse Rosé actief op winkelvloer
Distrifood, 26 april 2007 - 13:15 ZOETERWOUDE
Heineken start een promotie-actie om de introductie van Wieckse Rosé op de supermarktvloer onder de aandacht te brengen. Het trendy product profiteert flink van het mooie weer en is veelvuldig onderwerp van gesprek onder bierdrinkers. De Wieckse Rosé Experience wordt ingezet in supermarkten door heel Nederland. Klanten krijgen de vraag 'Wit of Rosé?' voorgelegd, waarna de klant na het beantwoorden van nog enkele vragen een merkglas van Wieckse Witte of Wieckse Rosé gratis meekrijgt. De actie is inmiddels al gehouden in Delft, Den Haag en Groningen. De komende tijd zijn Amsterdam, Rotterdam, Driebergen en Utrecht aan de beurt. Succesvolle introductie Het product is in week 13 geïntroduceerd en loopt sindsdien goed, aldus Heineken. 'Het bier doet het sinds de introductie medio vorig jaar erg goed in de horeca. Dit succes heeft geleid tot vraag naar Wieckse Rosé in de retail. Veel consumenten willen het ook voor thuisgebruik kopen. Inmiddels vliegen de 6-packs Wiekse Rosé de winkels uit.

Beschrijving

  4%

Brouwerijen

Heineken Nederland


Aanvullingen voor deze pagina kunnen worden doorgegeven via feedback-knop:

-- Adverteerders --

© 2017-2024 Stichting Erfgoed Nederlandse Biercultuur